سواد آینه

پیوندها

ا رک

جمعه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۴، ۰۸:۰۹ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

این دو غزل در سوگ سوختگان مسجد ارک است .یادشان گرامی.

 

شب پنجم

 

ارک را خواست و فرمود که آتش گیرد

رفت آماده شود زود که آتش گیرد

 

دید با سوختنش عرش خدا می سوزد

چهار شب ارک دو دل بود که آتش گیرد

 

چهار شب دود فقط داشت ولی شعله نداشت

چهار شب گفت به این دود که آتش گیرد

 

خود به خود خاک نمی سوخت ، خدا لطفی کرد

اندکی عشق بیفزود که آتش گیرد

 

هر که چون حضرت موسی هوس کفش نداشت

قسمتِ آن شب او بود که آتش گیرد

 

هر که را جای بهشتیش نشان می دادند

تا شود راضی و خوشنود که آتش گیرد

 

متصاعد شده عطر حرم ، این است ؛ بلی

اثر مسجدی از عود که آتش گیرد

 

این مسایل به دعا نیست اگر سوخت کسی

خواسته حضرتت معبود که آتس گیرد

 

تحیرهای مشکی

 

در پیش چشمان تحیر های مشکی

می سوخت دست و پای چادرهای مشکی

 

چیزی برای مسجد از دیشب نمانده است

جز چهارچوب دودی ، آجرهای مشکی

 

فرداش دلگیر از نرفتن ، رفته ها را

تشیع می کردند دلخورهای مشکی

 

دیدم که لبریز است ظرف اشک هاشان

گفتم سلام ای جمع سر پُر های مشکی

 

دیدم به خود آمد تکانی خورد این شهر

از سینه ی سرخ تلنگر های مشکی

 

 یاعلی

 

 

  • رضا جعفری

نظرات  (۲۲)

  • توسط:دل سوخته
  • سلام خیلی زیبا بود . کاش من هم سوخته بودم .
    دیدم به خود آمد تکانی خورد این شهراز سینه ی سرخ تلنگر های مشکیبسیار زیبا بود خیلی با این بیت لذت بردم .روحشان شاد.
  • توسط:صبح پنج شنبه
  • قشنگ بود...به این سوختگان هم سربزنید
  • توسط:مرکز فرهنگی شهید آوینی
  • ای خوش آن ایام که اندر دل نوائی داشتیم ................
  • توسط:مرکز فرهنگی شهید آوینی
  • سلام آقا رضا طاعات قبول - عزاداری ها مقبول حق - اینجا لینک ندارید -- یا دوستان را از اون ور می آورید این ور ؟؟// یا حق التماس دعا
  • توسط:بنیامین دیلم کتولی
  • سلام...ممنون که لطف داری...زیبا بود...با یک شعر جدید منتظرم...یاعلی
    طرف های ما که نمی آیی...می دانم برای چه...اما من زیاد این جا می آیم...که سروده هاتان از سر دل است...یا رب... .
    سلام...خوش آن که حلقه های سر زلف وا کنی/ دیوانه گان سلسله ات را رها کنی/ کار جنون ما به تماشا کشیده است/ یعنی تو هم بیا که تماشای ما کنی.....نه این نشد.....دلم از غم شده پاره/ گل تو کفن نداره/ چقدر ناله زدم من/ سه ساله زدن نداره.......شب تاره.........یا حسین... .
  • توسط:میلاد عرفان پور
  • سلام/ ممنونکه بالاخره شما هم پیدا شدید!/مدتی پیش یکی دو بار تماس گرفتم منزل نبودید/این روزهای سرخ را التماس دعا دارم ما را فراموش نکنید/یاحسین
  • توسط:شیرین
  • سلام ..دوست خوبم ..ممنوم که همیشه به من سر می زدید ..ولی من شرمنده ام که کمی دیر شد ..وبلاگتون قشنگ تر شده مبارکه ....شعرهای قشنگی بود ..ولی حیف که چقدر زود حادثه مسجد ارک از یاد رفت ..موفق باشید ..به منم سر بزنید آپ کردم
  • توسط:بنیامین دیلم کتولی
  • سلام/ جالب بود رضا جان /با یک شعر جدید به روزم و چشم انتظار شما/یاحق
  • توسط:میلاد عرفان پور
  • سلام/این روزهای سرخ را تسلیت می گویم/اگر کم پیدا بودم به خاطر امتحاناتبود/از این به بعد وقتم آزاد تراست/غزل های خوبی بود/همیشه موفق باشی /بایک سجده سرخ به روزم/التماس دعا دارم این شب های خیس را/یاحسین
    سلاممنظور این شعر از دستان خدا چیستنقاش دو چشمت دستان خدا بوددر ضمن لطف کنید ایملهاتونو چک کنید 110یا110
    صص
    در دلم زلزله افتاد چو نامت بردم/ای خوش آن لحظه که قسمت شودم ویرانی...به یاد تمام آسمانی های زمین ارک
  • توسط:بنیامین دیلم کتولی
  • سلام...قشنگ بود ...به روز کردم...سربزن...یاعلی
    سلام.........بسیار زیبا........وب جدیدتون عالیه.......تسلیت به مناسبت ماه محرم........شاد باشید تا همیشه....
  • توسط:حاج رضا
  • مثل همیشه زیبا بود یادشان بخیر ...
  • توسط:محمد حسین
  • سلام. چه زیبا بود. ان شاالله روزی همه ی ما شهادت گردد.خود به خود خاک نمی سوخت ، خدا لطفی کرداندکی عشق بیفزود که آتش گیردان شاالله ما هم شامل لطفش گردیم. التماس دعا.
    اول سلام.....خونه نو مبارک....خوندم ولی دوباره برای بادقت خوندن سر می زنم...فعلاَ
  • توسط:مجتبی.م
  • خیلی قشنگ بودیاعلی
  • توسط:کیمیا
  • سلامچهار شب ارک دو دل بود که آتش گیردانتخاب یک یا دو بیت ازیک غزل زیبا و قدرتمند خیلی سختهالبته هر کسی نسبت به خودش با یک بیت خاص ارتباط بهتری می گیره که امکان داره هر دفعه اون بیت با دفعه قبل که اون شعر رو خونده متفاوت باشه... مثل همیشه زیبا و البته با این نکته اضافه که این دفعه راحت تر می شه باهاش ارتباط برقرار کرد موفق باشین یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی