سواد آینه

پیوندها

مرد محترم

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اصلا بعید نیست که یک مرد محترم

را با دو دست بسته ببینیم باز هم

 

با چشمهای خیره نگاهش کنیم و او

چیزی به ما نگوید و ما مردم شکم

 

بعد از غذا که از جگر او شده درست

با چشمهاش قهوه و چایی کنیم دم

 

حتی بعید نیست که این مرد مدتی

از ما کمک بخواهد و ما نیز لا جرم

 

عمدا به روی خویش نیاریم و هر کدام

با اکتفا به این کلمه با " نمی رسم"

 

محکم کنیم قفل در و توی رختخواب

دعوا کنیم بر سر ایجاد یک عدم

 

شمشیرهایمان که فقط زنگ میخورند

آئینه هایمان همه کورند ، دست کم

 

یا که نایستیم و نخندیم اینچنین

ــ سینه نمی زنیم اگر زیر این علم ــ

 

یا محض غیرتی که نداریم لحظه ای

نیت کنیم پشت در بسته ی حرم

 

این شعر را همیشه بخوانیم بیت بیت

در سالروز دیدن یک مرد محترم

 

 یا علی 

  • رضا جعفری

نظرات  (۳۱)

  • توسط:سلیمه
  • سلام دوست عزیزم. مرسی که به وبلاگم سر زدی. امیدوارم که دوستی ما همچنان پایدار باقی بمونه. موفق باشید. یا علی ...
    آقا رضای عزیز سلام منتظر پست جدیدتان هستماز اشعار قبلی تان بسیار لذت بردمبا اجازه شمارا لینک کردمیاعلی
  • توسط:کیمیا
  • سلامبازار و یوسف و پیرزن و کلافیا علی
  • توسط:فقیرترین
  • سلام و عرض ادب.ان شاا... سلامت هستید.ما جویای احوالتان میمانیم.ممنون از لطفتان و ممنون از حضورتان.یاحق
    سلام .خسته ام نباشید.از اینکه لطف کردید به ما سر زدید ممنونم.راستش منظورم درمورد حرفهای کیمیا درباره حضرت زهرا بود ببخشید اگر نارسا گفتم.تازه با وبلاگتون آشنا شدم از صحبتا تون در مورد اوینی و وضع بچه مذهبیها. البته از بعضی رفقامم اوصافتون رو شنیدم.تو شعر قبلی گفتم اگه ممکنه از خودتون بیشتر بگین.معلومه ادم خوش ذوقی ام هستید.التماس دعا
  • توسط:سلیمه
  • سلام دوست عزیزم. وقت بخیر. لطفاَ باز هم با قدمهای سبز خود وبلاگ بنده را نورانی کنید و به سوالی که در وبلاگم مطرح کردم پاسخ بفرمایید. از محبت شما ممنونم. موفق باشید. یا علی ...
    سلام خسته نباشین وقتی سایت رو به روز نمی کنید کانه نظری هم به نظرات ندارید .سایت مرده است
    دوباره سلام درمورد مطالب کیمیا ازتون سوال داشتم شما خودتون اخر همه این حرفا چی کار میکنین. راستی منظورتون از حرف اخر کیمیا چی بود شما م اگه تو نستید لطفی کنین یه ایمیل بزنین.موید باشید
    " دل سنگ آب شود "... .
    زیبا بود.مثل همیشه.×××××××××آسمان آبی عرفان من چشمان توستاولین درس دبیرستان من چشمان توستدر غزل وقتی که از آئینه صحبت میشودبی گمان انگیزه پنهان من چشمان توستو من الله توفیق
  • توسط:شایسته
  • یه کمی به روزم
    السلام علیک یا ابانا یا اباصالح المهدیسلامبسی فیض بردیم! همیشه ثابت قدم و موفق باشینیا علی
    سلام ودرود خدمت استاد گرامی اقای جعفری .ایام فاطمیه راتسلیت عرض مینمایم واز خدای سبحان توفیقات روز افزونتان را مسئلت دارم.شعر عمیقی بود وای منظورنانرا به درستی نفهمیدم.موفق باشید.
  • توسط:آبان صابری
  • ...خوابمان نبرد من و درخت تا صبح ،از ریشه هامان سلام .با چند از دوستان به روزم
  • توسط:مهدی شادکام
  • سلام یا علی
    تست میکنم تا ببینم فورا منتقل به بالا می شود
    سلام وبلاگ خوب و پر محتوایی دارید موفق و پایندهخوشحال میشم سر بزنی در پناه حق_________@@@@@@@@ ________@@@________@@_____@@@@@@@ ________@@___________@@__@@@______@@ ________@@____________@@@__________@@ __________@@________________________@@ ____@@@@@@______@@@@@___________@@ __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@ __@@____________@@@@@@@@@_______@@ _@@____________@@@@@@@@@@_____@@ _@@____________@@@@@@@@@___@@@ _@@@___________@@@@@@@______@@ __@@@@__________@@@@@________@@ ____@@@@@@_______________________@@ _________@@_________________________@@ ________@@___________@@___________@@ ________@@@________@@@@@@@@@@@ _________@@@_____@@@_@@@@@@@ __________@@@@@@@ ___________@@@@@_@ ____________________@ ____________________@ _____________________@ ______________________@ ______________________@____@@@ ______________@@@@__@__@_____@ _____________@_______@@@___@@ ________________@@@____@__@@ _______________________@ ______________________@ _____________________@
  • توسط:سید مهدی موسوی
  • از آشنایی متقابلا خوشحال شدم... موفق و پیروز باشید
    آقا اشعار این چند تا پست اخیرتون واقعا زیبا بود. احسنتواقعا لذت بردمدست بی بی نگهدارتانحتما شمارا لینک میکنم
  • توسط:صـــــــــــــــبح
  • و او به ما فهماند که :انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن ، افسانه نیست!و سالهاست که روح خدائی آن عبد صالح خدا، متنعم نعیم خلد برین عند ربهم یرزقونست.که روح خدا ، در کالبد زمان جاودانه است...
    اول سلام، توفیقاتتون روزافزون.فعلاَ
  • توسط:شایسته
  • سلان برای من یه کمی شعر مبهمی بود باید چند بار بخوانمش
    شعر را کامل نخواندم ولی فکر کنم خوب باشد لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید یا علی
  • توسط:بنیامین دیلم کتولی
  • سلام....حالا فقط خبر بروز شدن میدی در مورد شعر ما نظر نمی دی.....با شعرت حال کردم.....ممنون که خبر دادی
    قشنگ بود ش!این روزها که برای مادر (س) می نویسی...وبلاگت حال و هوایی دیگر دارد...با جاده های انتظار به روزم...یارب... .
  • توسط:کیمیا
  • سلامچه عرض کنم ؟؟؟کیمیا با شعر و ادبیات زیاد آشنا نیست ...مگه اینکه فقط چیزی که به ذهنش می رسه رو بیان کنه 1 - قشنگ بود و فوق العاده 2 - خدا نکنه اینجوری بشه 3 - خدا کنه اونجوری بشه که باید موفق باشین یا علی
    سلام استاد کار خوبی بودبه من هم یه سر بزنید میدونم شعرام خیلی ضعیف هستندولی امید دارم با کمک شما ولطف الهی پیشرفت کنم
    سلام خیلی خیلی زیبا بود واقعا قشنگ بود به من هم سری بزنین التماس دعا
  • توسط:مونا زنده دل
  • طوفان پیغمبرم میکرداگر دختر غمگینی نبودم...به روزم
  • توسط:روح تشنه
  • باشد قرار و وعده ما جنت الحسین / اینجا برای سینه زدن جای من کم است یا حق
    همیشه روضه هجر تو داغ خواهد ماند//مزار مخفی تو بی چراغ خواهد ماند..مدد به غیر تئ ننگ است یا علی مددی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی