سواد آینه

پیوندها

وضعیت هوا

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۷:۳۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

ابر کبود پلک تو در حال بارش است

وضعیت هوا و همین یک گزارش است

 

آئینه ات کجاست؟ نگاهی به خود کنی

تصویر تو در آینه هم رو به کاهش است

 

جارو مکن که سرفه بگیرد تو را مگر

من مرده ام ، بخواب ، نه یک امر ، خواهش است

 

تو جلوه کن به عرش که در رشدش این گیاه

هرروز پنج ثانیه محتاج تابش است

 

وقت نماز با تو خدا حرف میزند؟

یا فاطمه مقابل خود در نیایش است؟

 

تو ناز کن که ناز تو را میخرد خدا

کوری چشم خیره سر هر چه عایشه است

یاعلی

  • رضا جعفری

نظرات  (۴۰)

سلام
خیلی وقت پیش اولین بار باشعر شما  توی کتاب"خانوم غزل بدون تو تعطیل میشود"اشنا شدم...بیتعارف معرکه بود...
دوستی دارم که میگه تا ادم وصل به جایی نباشه از این حرفها نمیتونه بزنه...
منم به این مطلب اعتقاد دارم....ای کاش کمی بیشتر به خودم فکر میکردم...
  • توسط:جوانان حزب الله شهرکرد
  • در لبنان و فلسطین تراژدی عظیم انسانی است قلدران عالم در روز روشن بی شرمانه مردم بی دفاع را به خاک و خون می کشند آه در سینه خفه می شود و غمی تلخ و سنگین وجود انسان را در بر می گیرد اینان به چه گناهی کشته می شوند ؟ چیزی نمی توانم بگویم و بنویسم من تحمل اینهمه درد و رنج انسانهای مظلوم و بی دفاع را ندارم اطفال معصوم که پناهگاهی جز آغوش مادر ندارند در غرش انفجار در کنار مادران خود در زیر آتش و آوار مدفون می شوند و متمدنین جهان باعث و بانی این جراحت بزرگ انسانیت در قرن بیست و یکم است
  • توسط:نرگس
  • [گل][گل][گل][گل]
  • توسط:امید مهدی نزاد
  • سلام آقا رضانمی دونم چرا من از شعرهای صبح شبنم خیلی بیشتر لذت می برم تا این شعرهای اخیرتون. البته حتما ایراد از منه وگرنه پس چی؟!فقط شما رو به خدا دیگه شعرهای صبح شبنم رو با این رویکرد بازنویسی نکنید.
    1.سلام ش!2.یعنی قالب خودم را روی وبلاگ انجمن اجرا کنم؟3.به روز کردن وبلاگ سلامتی را به شدت هرچه تمام تر مفید می باشد به جان خودم!4.یارب... .
  • توسط:تنها
  • بنده نواز چه خوبه که با تو درد دل کنم درد دل با تو من خـجل کنمچه خوبه به دربونی راهم بدی جواب سوز دل و آهم بدی چه خوبه آه دل شکسته رو بخری باز کنی درب بسته رو چه خوبه بنده نوازی بکنی گدا رو ز خویش راضی کنی تو خدای مهربونی می دونم حرفامو نگفته دونی می دونم می دونم دردامو درمون می کنی از همه کارامو پنهون می کنی میدونم دل ، مال آرام دله دل که جای تو نبود آب و گله
    مسیر جاده خبر می دهد عبور تو را...به روزم...یارب... .
    salam .bebakhshid natonestam farsi benevisam faghat az shoma dar morde ye tahghigh komak mi khastam.onvan on{ moud geraei dar haliivoode}..age ketabi .maghalehy.sohbati ya sitei ro moarefi konid kheily mamnoonam.godbye.
  • توسط:کیمیا
  • سلام بله خب چو درد در تو نبیند که را دوا بکند ؟؟؟ولی من که خلی مریضم ...شایدم نیستم ...نمی دونم ...یا علی
  • توسط:تنها
  • سلام خسته نباشیداین ایام را به شما و خانواده گرامی تسلیت میگم خیلی ممنون که لینک گذاشتینموفق باشیدالتماس دعا
  • توسط:نگین
  • لحظه ی درد دل و موسم دلتنگی ها – وعده ی ما و تو در عمق دل ِ آئینه است . بهتر از آئینه ، منزلگه دیدار کجاست ؟ با تو راز دل خود را گفتم « آنکس است اهل بشارت که اشارت داند » « نکته ها هست بسی ، محرم اسرار کجاست ؟ »
    سلام بر استاد گرامی و احسنتی به عظمت عرش خدا ...چه زیبا سرودید مملو از معرفت بود با چاشنی تولا و تبرا ! چه قدر عنایت میخواهد انسان ثنا گوی دوم شخص عالم و مرید و مراد خدا شود!کسی که علی(ع) به طفیل وجودش مراتب کمال کمال را سپری میکرد و جبرئیل به بهانه نزول مصحف خود را در معرض انوار قدسی او قرار میداد!
  • توسط:نرگس
  • سلامای خدایروزهای من مثل شب!غم عالمهمه مال زینب....شما راز دلم و نمیدونید:((غمهای پیشانیم و نمیدونید..بی خودی چشم های من تر نمیشه..هیچ کس برام یه مادر نمیشه....عقده های دلمو به کی بگم؟؟ای خدامشکلم و به کی بگم....خداحافظ ای یا ساقه شکستهخداحافظ ای پرستوی خستهخداحافظ ای یار و یاور حیدرخداحافظ ای یاس پر پر حیدرخداحافظ ای کوچه ها ی مدینهخداحافظ ای بستر منه خستهخداحافظ ای یار خانه نشستهخداحافظ ای نماز نشستهخداحافظ ای درد بازو و سینهخداحافظ ای گوشواره شکستهخداحافظ ای کوچه های مدینهبابی انت و امی یا فاطمه الزهراالتماس دعا
  • توسط:شقایق
  • نه مثل ساره ای و مریم ! نه مثل آسیه و حوّافقط شبیه خودت هستی ! فقط شبیه خودت زهرا!اگر شبیه کسی باشی ، شبیه نیمه شب قدریشبیه آیه تطهیری! شبیه سوره « اعطینا»!شناسنامه تو صبح است ، پدر تبسّم و مادر نورسلام ما به تو ای باران ، سلام ما به تو ای دریا!کبود شعله ور آبی! سپیده طلعت مهتابی!به خون نشستن تو امروز، به گل نشستن تو فردا!...بگیر آب و وضویی کن ، ز چشمه سار فدک امشبنماز عشق بخوان فردا ، به سمت قبله عاشورا با سلام بروز هستم و منتظر حضور سبزتون
  • توسط:مستشارنظامی
  • سلام استاد بسیار عالی و زیبا بود همه اشعار/پخته و سوزنده هستند/فیض بردم
  • توسط:تنها
  • سلام عالی بود موفق و سلامت باشیدالتماس دعا
  • توسط:شایسته
  • سلام اون موقع تازه به روز کرده بودم اگه یه رفرش می کردی می دیدی .اما خوب الان فکر کنم دیگه حتما می تونی ببینی .
  • توسط:محسن دریابیگی
  • سلام آقا رضابسیار جالب بود هر چند برخی مصرعها را نمیفهمم اما مصرع ؟آخر اگر چه تجسم بغض درونی است اگر نبود بهتر بودالتماس دعا
  • توسط:نرگس
  • سلامقالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء ( سلام الله علیها):مَنْ سَلَّمَ عَلَیْهِ اَوْ عَلَیَّ ثَلاثَةَ أیّام أوْجَبَ اللّهُ لَهُ الجَنَّةَ، قُلْتُ لَها: فى حَیاتِهِ وَ حَیاتِکِ؟ قالَتْ: نعَمْ وَ بَعْدَ مَوْتِناحضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) می فرمایند:هر که بر پدرم ـ رسول خدا ـ و بر من به مدّت سه روز سلام کند خداوند بهشت را براى او واجب مى گرداند. راوى گوید: عرضه داشتم: آیا در زمان حیات و زنده بودن؟ فرمود: چه در زمان حیات ما باشد; و یا پس از مرگ.یا علی
  • توسط:تنها
  • سلام حالتون خوبه ؟خیلی ممنون که زود بهم سر زدینبا اجازتون لینک براتون گذاشتمسلامت باشین
  • توسط:میلاد عرفان
  • سلام/بار ها تماس گرفته ام نبودید/امید وارم بالا خره موفق شوم/زیبا بود فقط مصراع دوم اگر(وضعیت هوای شما این گزارش است )بود به تر نمی شد؟/یاحق/التماس دعا
  • توسط:خواب زده
  • بسم رب المهدی عج سلام از بانو نوشتن و گفتن خیلی سخت است ..و چه زیبا می گویید ....موفق باشید و التماس دعا
  • توسط:مشکا
  • اینجا چه قشنگ شده!!!راستی! شنیدی آرام. آرام گرفت.(رحمتش باد)اومدم که بیای.من زنگ میزنم و تو هر بار رفته ای.... یاعلی
    سلام.باز هم اشعار نو و زیبا و معنوی شما رو خوندم.قلمتون همیشه عالیه.در این ایام از دعای خیر فراموشمون نکنید.موفق باشید.التماس دعا
  • توسط:شایسته
  • سلام به روزم
  • توسط:مسیحا
  • محشر بودقلمت به نفس حضرت بی بی ‘ آن به آن لطیف تر..
  • توسط:شقایق
  • با سلام بسیار زیبا می نویسینعطر ولایت وبلاگتون رو معطر کردهبا اجازه لینکتون کردمحتما به کلبه انتظار هم سری بزنیدبا آرزوی موفقیت برای شما
  • توسط:اکبر رشیدی
  • با سلام تو ناز کن که ناز تو را میخرد خداکوری چشم خیره سر هر چه عایشه استبه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) انشا’ الله خدای متعال اجر وافی و کافی به شما عنایت کند از دعای خیرتان این گنهکار را در عزای فاطمیه شریک کنید . التماس دعا
    رد خون سینه بر روی زمین...
  • توسط:یلدا
  • سلام مثل همیشه زیبا و پر معنا . . . مرسی که خبرم کردید..........لطفتون پایدار..شاد باشید تا همیشه....
  • توسط:مطهر
  • سلام آقا رضا دست مریزاد! زیبا است.هرکاری کردم نتونستم ای میلتونو باز کنم.اگه وقت دارید می خوام راجع به یه بنده خدایی که احتمالا می شناسیدش با شما صحبت کنم. (محمدرضا شمس نژاد)ای میل من: motahar_123@yahoo.comمنتظرم.یا علی مدد.
  • توسط:رسول محمدزاده
  • سلام سواد عزیز. خوشحالم که بعد از مدتی یک کار بدیع خواندم.من رسولم که با عشاق 57 با عم آشنا شدیم.اگر دوست داری یک بحث اعتقادی را دنبال کنی یک سری به خانه جدید من بزن
    سلام اقای جعفری انروز کمی توفیق حاصل شد بیشتر به وبلا گتون سر بزنم اتفاقا همه آرشیو موضوعی رو هم گشتم ولی متاسفانه نمیدونم چرا برای همه اهل بیت شعر سرودسیدولی از مدح امام صادق و امام یاقر وحضرت سجاد وعسگری علیهم السلام هیچ خبری نیود.اصلا همیشه نوی ائمه ما این چهار بزرگوار همه جوره از طرف ما یه جورائی مهجورن.نمیدونم شایدم ایشان بخاطر نداشتن چالشهای تاریخی برجسته باید تو دریای معرفت عمیقشون غواصی کرد.به ختطر همینم است که اکثر ما محبین علی الخصوص خودم از سر بی معرفتبم چون تو ایرانیم فکر میکنیم مثلا خیلی با حضرت رض علیه السلام در ارتبا طیم .منتظر سرودهای زیبا و معرفتیتان هستیم.موید باشید.التماس دعا
    زیبا بود ش!...برای زهرا (س) نوشتن سخت است یعنی باید وصل بود و نوشت که گویا تو زیاد هستی...یارب... .
  • توسط:کیمیا
  • واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایا...ی...و...ل...
    اول سلام، خیر ببینی آقا رضا. راستی چقدر این دنیا کوچیکه؟ (هر روز پنج ثانیه محتاج تابش است). فعلاً
  • توسط:شایسته
  • سلام دوست عزیز . خیلی خوب بود .قافیه سخت بود اما خوب از پسش بر اومدید. من از این بیت خیلی خوشم اومد :وقت نماز با تو خدا حرف میزند؟//یا فاطمه مقابل خود در نیایش است؟ ... قبلا هم گقته بودم که من ارادت خاصی به این بانوی بزرگ دارم . و شعر های شما که برای ایشان هست خیلی حس خوبی بهم می ده. برای من خیلی دعا کنید لطفا خیلیییییییییییی
  • توسط:بنیامین دیلم کتولی
  • سلام..خواندم......زیبا بود.....ممنون
    سلام علیکم.نمی دونم جناب جعفری چرا وقتی مرثیه ای برای حضرت زهرا وحسین علیه السلام تو حال وهواش قرار میگرم بیقرار بیا بونهای کربلا میشم.از شعر زیبای شما ممنونم
  • توسط:فقیرترین
  • کوری چشم خیره سر هر چه عایشه است...خیلی زیبا بود.فقط فکر کردم شاید در بیت آخر کلمه"تو" که در ابتدا اومده زائد باشه.یعنی هم ناز کن مخاطبش مشخصه و هم تو مفعولی که اینجا اومده.البته جسارتا گفتیم.ولی در مجموع خیلی لذت بردیم.خیلی دلچسب بود.یاحق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی