سواد آینه

پیوندها

حضور

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۵، ۰۹:۳۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

دلم دوباره خبر میدهد ظهور تو را

بدون فاصله حس می کنم حضور تو را

 

به من مگو که نرفته چگونه برگردد

مسیر جاده خبر میدهد عبور تو را

 

کدام آینه در این زمانه ناقص نیست؟

که خوب جلوه دهد انعکاس نور تو را

 

شبی به سینه ی طوفانی ام به صید بیا

مگر که لمس کنم رشته های تور تو را

****

من از زیارت ناحیه خوب دانستم

شکسته است کسی شیشه ی غرور تو را

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

این غزل را از "صبح شبنم" انتخاب کردم برای خالی نماندن سوادم از عرض ارادت بنماسبت ایام شعبانیه.به امید غزل تازه .

 

یاعلی

  • رضا جعفری

نظرات  (۲۷)

ساده و اساسی مرسی
حاج اقا شما چرا
  • توسط:امید مهدی نژاد
  • ...من البته خودم زن دارم و فرزند، با این حالنمی دانم چه می خواهد ز من با آن نگاه آهونه دارد شاخ و نه نیش و نه حتی گاز می گیردخدایا! رحمتی، چون هست خیلی بی پناه آهواگر دشمن برد یورش به سوی او چه خواهد کرد؟ندارد ارتش و نیروی خودجوش و سپاه آهو...سلامقصیده بندی آهو را هم ببینید.
  • توسط:مرکز فرهنگی شهید آوینی
  • به ما سر نزن باشه............ جواب اون سئوال قبلی ما رو هم نده باشه
    ای واللهآفرینبه ما سر بزن
    بسم الله - سلام امیدوارم حالاون خوب باشد و اعیاد هم مبارک ...نکته ی اول اینکه کامنت نگذاشتن اصلا این معنی را نمیدهد که بنده به اینجا سر نمیزنم ! که اتفاقا و از قضای روزگار این روزها خیلی بیشتر از هر خانه ی دیگری این ور ها پیدایمان می شود ... و شعرهای حفظ نکرده ی دبستان و کتاب هایمان را اینجا حفظ میکنیم یا بهتر است بگوییم حفظ میشویم !و اگر اشتباه نکنم در حوالی همین روزهاست که رد خودم را توی صفحه های زرکوب فصلنامه ی شعر پیدا میکنم که سر به هوا دارد میخواند و هی صدایم توی گوشم زنگ میزن دمرا خلاص کن از سالهای غیبت خود ..........مگر تحم‍ّل من مثل صبر ای‍ّوب است؟ ...راستی احتمالا از همان قضای روزگار هم بوده که لینک شما حذف شده ...چون خودم هم بعد از کامنت شما متوجه این موضع شدم ...التماس دعا
    سلام به شما دوست خوبم که همیشه به یاد من هستید مثل همیشه زیبا بود واقعا به دل نشست ....درسته که مطالب ما به پای شعر ها و متنهای شما نمی رسه اما اگر وقت کردید سری بزنید ..یا حق
    دنبال یه بیت شعر ناب میگشتم ولی ترجیح دادم تفالی به حافظ بزنم...هر نکته‌ای که گفتم در وصف آن شمایل هر کو شنید گفتا لله در قال تحصیل عشق و رندی آسان نمود اول آخر بسوخت جانم در کسب این فضایل حلاج بر سر دار این نکته خوش سراید از شافعی نپرسند امثال این مسایل گفتم که کی ببخشی بر جان ناتوانم گفت آن زمان که نبود جان در میانه حایل دل داده‌ام به یاری شوخی کشی نگاری مرضیه السجایا محموده الخصایل .......
  • توسط:کلرجی من
  • سلاماین یکی از معدود وبلاگهایی است که وقتی برای اولین بار دیدم ش از اول تا آخر را خواندم. شعر های شما واقعا زیبا و دلنشین هستند. البته سبب آشنایی بنده با شما هم یک طلبه بود که فکر کنم آدرس وبلاگ اصلی ش را از شما پنهان کرده است و من می خواهم او را لو بدهم. ولی خدا خیرش بدهد که شما را معرفی کرد. شعری که از شما آن جا خواندم همین بیت بود که حقا اشک آدم را جاری می کند: خانم غزل بدون تو تعطیل می شوداین هم آدرس اون طلبه بزرگوار: http://amin24.parsiblog.com/جاری باشید....
  • توسط:شایسته
  • سلام خیلی غزل خوبی بود فقط من بیت اخر و نفهمیدم
    سلامگویا از بحثهای مربوط به شعر بحران عصبانی شده اید که جواب سؤالات را نمیدهید.برای بار دیگر میپرسم. چرا نظرات مربوط به آن شعر را حذف کردید و چرا دوباره اضافه کردید؟
    به نام خدای دانائیهامه من نقاب بگشا ز جمال کبریاییکه بُتان فرو گذارند اساس خودنمایی***************میلاد زیباترین گل هستی ، طاووس بهشتیانو مهدی فاطمه علیهما السلام بر همگان مبارک باد .
  • توسط:یاس نبی
  • سلامَعید مولود قلبهای منتظر ، فخر عالم امکان ، حبیب دو عالم ، منتقم آل رسول «مهدی فاطمه» (عج الله) بر عاشقان ولایتش مبارک باد
    الهی ، تو دوستان خود را به لطف پیدا گشتی ، تا قومی را به شراب انس ،مستان کردی . قومی را به دریای دهشت ، غرق کردی . ندا از نزدیک شنوانیدی .و نشان از دور دادی . رهی را باز خواندی . وانگه خود نهان گشتی ! از ورای پرده خود را عرضه کردی . و به نشان عظمت ، خود را جلوه کردی . تا آن جوانمردان را در وادی دهشت گم کردی . و ایشان را در بی طاقتی سرگردان کردی ! این چیست که با آن بیچارگان کردی ؟ داور آن نفیر خواهان تویی . و داد ده آن فریاد جویان تویی. و دیت آن کشتگان تویی .و دست گیر آن غرق شدگان تویی . و دلیل آن گمشدگان تویی . تا آن گمشده کجا به راه آید ؟ و آن غرق شده ، کجا به کران افتد ؟ و آن جانهای خسته ، کی بیاساید ؟ و آن قصه نهانی ، را کی جواب آید ؟ و آن شب انتظار ایشان را کی بامداد آید ؟
  • توسط:روح تشنه
  • سلام از قالب جدید روح تشنه دیدن فرمایید .یا حق
    سلام علیکم عیدتان مبارک التماس دعا
  • توسط:موسسه امام هادی
  • بسمه تعالیباسلام خدمت شما دوست عزیز!پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه امام هادی(ع)www.imamhadi.com اقدام به ایجاد بانک وبلاگهای اسلامی نموده است.بدین منظور ما پس از مشاهده وبررسی وبلاگ شما تصمیم به درج آن در این پایگاه گرفته ایم.در همین راستا 3 در خواست از شما داریم:1-نام کامل خودرابه همراه آدرس وبلاگتان ،برای ما ارسال کنید.2-نظرتان را درمورد درج مطالب برگزیده وبلاگ خود،در این پایگاه،با ذکر منبع ولینک به آن به ما اعلام دارید.3- درصورت تمایل پایگاهwww.imamhadi.com را در وبلاگ خود معرفی نمایید. با آرزوی موفقیت برای شما
    هوالحبیبدرگیر و دار این روزهای مه آلوده ی نهانی مولایمان ، بارانی از شوق سراسر آسمان چشمهایمان را مرواریدباران کرده است تا مگر شکوه نیمه شعبان به خورشید پیشانی آن پرده نشین عرشی آراسته شود . خوشا آنانکه به ساحت سخاوت و فیض ضیافت او ره ببرند .میلاد با سعادت میراث پاکیها ، پیام آور ایمان ، واپسین قاصد عشق ، پرچم دار قبیله خون و حقیقت گمشده زمانه ، مهدی موعود بر همگان تبریک و تهنیت باد .
    حضرت علی علیه السلام فرمودند : مؤمن هرگاه نظر اندازد پند گیرد ، و چون خاموش باشد اندیشه نماید ، و زمانیکه سخن گوید ذکر خدا نماید ، و وقتی که بخشیده شود شکر کند ، و چون مبتلا گردد صبر نماید . ( غررالحکم ، ص 125 )
  • توسط:انجمن آیینی موعود
  • این را نوشتم نگویی به ما کسی نگفت!!!!!!!!!
  • توسط:انجمن آیینی موعود
  • شب شعر انتظار تحت عنوان بغض هزاره با همت انجمن شعر آیینی موعود برگزار خواهد شد.در این شب شعر شاعرانی هم چون مریم سقلاطونی از قم پانته آ صفایی از اصفهان سید وحید سمنانی از اسلام شهر مهدی مردانی از قزوین به عنوان شاعران میهمان و مهدی زارعی ٬ رضا جعفری ٬ نغمه مستشار نظامی ٬ مجید معارف وند ٬ روح الله ساریجلو ٬ سعید محمدی و .... به عنوان شاعران دعوت شده از کرج شعر خوانی خواهند کرد. زمان : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ . ساعت ۴:۳۰ الی ۶:۳۰مکان : محل برگزاری جلسات انجمن شعر نوآیینی موعود.کرج . چهار راه دانشکده . کتابخانه امیر کبیر
  • توسط:قافله نور
  • به نام حضرت دوستسلام دوست گرامی اعیاد فرخنده و مبارک شعبانیه بر عرش و فرش مبارک بادای آفریدگار صبح!در جشن باشکوه روزی که آغاز می شود و در تمامی روزهایی که شیرینی نام تو بر لبانم می نشیند، من عهد دیرینه خویش را با صاحب صبح و امام عصر تازه می کنم و دست بیعتم را در زلال دستانش معطر می سازم تا شعر سپید این عشق در صحن دلم تکرار شود. طراوت جاری این عهد و بیعت هرگز از باغ خاطرم بیرون نمی رود و پیوسته شال سبز محبتش را بر گردن می نهم تا نوازشگر شانه های لرزانم باشد.خالق مهربان من!پنجره قلب منتظران رو به آسمان بیکرانت گشوده است تا به یک اشارت تو، غبار و اندوه غیبت از دل ها برخیزد و چشم ها به تماشای باران ظهور بنشیند.خدایا! شب یلدای هجران را به یمن ظهور ماه کاملش، کوتاه کن که شب پرستان، همچنان چشم بر صبح صادقش بسته اند و ما مومنان طلوع خورشید جمالش را نزدیک می دانیم.ای منتظران، مژده که این منتظر آمد محبوب خدا حجت ثانی عشر آمددر نیمه شعبان به دو صد طنطنه و ناز مقصود حق از خلقت جن و بشر آمداللهم عجل لولیک الفرج..........آمینیا حق
    چقدر دلخورم از این جهانِ بی موعوداز این زمین پیاپی ... از آسمان که هنوز...جهان سه نقطه ی پوچی است خالی از نامتپر از «همیشه همین طور»، از «همان که هنوز»ولی تو «حتماً»ی و اتفاق می افتیولی تو «باید»ی، ای حس ناگهان! که هنوز...
    از حضرت رضا علیه السلام راجع به بهترین بندگان خدا سؤال شد ، در پاسخ فرمود : کسانی که چون نیکی کنند شاد شوند ، و هـرگاه بدی کنند آمرزش خواهند . هـر وقت به آنان عطایی شود شکر گزارند و چون در بلا افتند شکیبایی ورزند ، و هنگام خشم از مورد غضب در گذرند . ( تحف العقول ، ص 469 )
    سلامگویا از بحثهای مربوط به شعر بحران عصبانی شده اید که جواب سؤالات را نمیدهید.برای با دوم میپرسم. چرا نظرات مربوط به آن شعر را حذف کردید و چرا دوباره اضافه کردید؟
    سلام. در این که شعر تکراری نوشته یی هیچ شکی نیست! این جا سواد آینه است ش! نه صبح شبنم.و در این که این جانب و یک سری از جانب های دیگر از دستتان دل خور می باشند هم شکی نیست.و در این که شعر قشنگی هم بود هم خب هیچ شکی نیست
    مسافر صحرا الا مسافر صحرا خدا کند که بیاییامید غایب زهرا خدا کند که بیاییکنون که دل شده پر خون برای خاطر مجنونتو ای حقیقت لیلا خدا کند که بیاییبرای اینکه ببینم پس از غیاب هزارهمزار مخفی زهرا ، خدا کند که بیاییدلم دوباره ز غمها ببین رمیده ز هرجاگرفته بهر تو تنها خدا کند که بیاییبه انتظار قدومت دو دیده دوخته ام منبه قفل بسته درها خدا کند که بیاییدوباره روز گشت و نیامدی تو ولیکنبرای لحظه فردا خدا کند که بیاییمیان عاشق و معشوق نیست قید و مکانیچه این مکان و چه هرجا خدا کند که بیاییبدون حسن تو ای گل بهار جلوه نداردگل شکفته زیبا خدا کند که بیائیمی بخشید که شعر خودتان را نوشتم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی