سواد آینه

پیوندها

تاخیر

پنجشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۶، ۰۸:۲۶ ب.ظ
 

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

مدتی این مثنوی تاخیر شد

مهلتی بایست تا خون شیر شد

تا نزاید بخت نو فرزند نو

خون نگردد شیر شیرین خوش شنو

 

عذر این بنده را پذیرا باشید که گاهی قلم و دفتر در گرو صهبا  به فراموشی میرود و تا از محو مستور به  صحو مشهوری بیاید از غیبتی ناگریز ناگزیر خواهد بود. به دعای یکایکتان محتاج ترینم.

 

ای اشکهای سینه زده شورتان کجاست؟

تکثیرتان ، طهارتتان ، نورتان کجاست؟

 

امروز ، روز اول مستی و ما خمار

ای تاکها کرامت انگورتان کجاست؟

 

صبح شهید آمده و عصر می رود

پس چله ی زیارت عاشورتان کجاست؟

 

موسی به طور آمده است اِن یکاد کو؟

کوری چشم بلعم باعورتان کجاست؟

 

دریا پر است از صدف و ماهی سفید

کشتی نشستگان هنر طورتان کجاست؟

 

این ذوالفقار با نگهش سخت نافذ است!!

هان ای گروه نرم تنان ! گورتان کجاست؟

 

گفتند عرش چشمه ی نزدیک گریه است

با این حساب پس افق دورتان کجاست؟

 

"من " را نمیبرید و چرا "ما " نمیکنید؟

اعجازتان ، کرامت مشهورتان کجاست؟

 

***********

 

گفتی بکربلا برو و آینه بیار

آنجا نبود غیر تو ، منظورتان کجاست؟

 

 

                                                                                                                          یاعلی

 

 

 

  • رضا جعفری

نظرات  (۲۸)

باد میاد و میره هر جایی هم که باشد خدا کنه هیچ کسی مثل باد نباشهچون همه جا میره مهم نیست کجا فقط میره...
  • توسط:سلسله
  • سلامبه روضه حضرت رقیه دعوتید.یاعلی
    سلام سرتون خیلی شلوغه بعا مزاحم می شم
    با سلام حضور استاد ارجمندمان با هدیه ای به رهبر کبیر اسلام بروزم
  • توسط:محمد مهدی شریعتمدار
  • سوال داشتمدر زیر پای آب علف سبز میشودآبی که هست زائر دورو برم هنوزمنظورتون آب داخل مشک بوده که رو زمین ریختهیا آبی که دور حرم میچرخه ؟
  • توسط:میثم مومنی نژاد
  • سلام حاج آقاخواندم ولذت بردم موفق باشید
  • توسط:سلسله
  • عجب که راه نفس بسته اید برمن وبازدرانتظار نفسهای دیگرید ازمن....!؟(ح.منزوی)......درآتشم... انی احبک!
    سلام از مطالب مفید تشکر میکنم التماس دعای مخصوص دارم
  • توسط:سمانه میر
  • سلام.روزهای زیادی است از غزلی لذت نبرده بودم.هر سه ÷ست این صفحه ر اخواندم و اینکه:در غزل سرایی شایان ستایشید.خصوصا رنگ عدد زیبا بود.قلمتان پایدار.
    سلام حاج آقامثل همیشه مبهوت شدم . حرف نداره داشته باشه هم ما بلد نیستیم حرف بزنیممحتاج دعای شمائیم
  • توسط:مرد تنها
  • می آیی و آخر مرا، بی دست و پایم می کنیدیشب که مستم ساختی، امشب چه هایم می میکنی؟......
  • توسط:مجنون الحسین علیرضا
  • سلامگویید به پروانه مگر بال و پرم سوختپروانه اگر سوخت پرش من جگرم سوخت... یا علی
  • توسط:یوسف رحیمی
  • سلامبسیار زیبا و دلنشین بود و هست و خواهد بودبسیار لذت بردم خداوند توفیقاتتان را بیشتر بفرمایدمن هم با مرثیه ی امام سجاد علیه السلام به روزمالتماس دعا
  • توسط:وحید قاسمی
  • در این ایام هر زمانی که بر مصائب زینب (س)گریستید....مارا از دعای خیرتان محروم نفرمایید... یا علی
  • توسط:حرف حساب
  • سلامچی بگم ؟زبانم در دهان باز بسته استاستاد فقط میگم دوستون دارم هم با شعراتون صفا میکنم هم با حرفاتونخدانگهدارتون باشهمنتظر قدوم گرم شما دیدگان من
  • توسط:مهدی افق
  • درود پروردگار بر شما که با شور غزل باز هم قطره ای بر گونه لغزید.هر که آمد به جهان نقش خرابی دارددر خرابات بگویید که هشیار کجاستآن کس است اهل بشارت که اشارت داندنکته ها هست بسی محرم اسرار کجاستبه امید دیداریا علی
  • توسط:رضا امیرزاده
  • سلام خوشحال میشم به من هم یه سر بزنید
    سلام.از مطالب قشنگتون استفاده کردیم...قلمتان پایدار وگامهایتان استوارصبا با یاد یار منتظر آمدن شماست...منتظر قدوم پرمهر شما تا آشکهای فراقتان وب نوشت ما را متبرک سازدزبس که پرده عصیان گرفته چشم مراتو در کنار منی و من تو را نمی بینم
    با سلام حضور استاد گرامی الحمد الله که بروز شدید عالی بود گفتی بکربلا برو و آینه بیارآنجا نبود غیر تو ، منظورتان کجاست؟ همه یار است و نیست غیر یاردستتون درد نکنه همیشه منتظر بروز رسانیتون هستیم عزاداریهاتون قبول
    در هوایت بی قرارم روز وشبسر ز پایت بر ندارم روز و شبروز و شب را همچو خود مجنون کنمروز و شب را کی گذارم روز و شبجان و دل از عاشقان می خواستندجان و دل را می سپارم روز و شبتا نیابم آنچه در مغز من استیک زمانی سر نخارم روز و شبتا که عشقت مطربی آغاز کردگاه چنگم گاه تارم روز وشب...بسیار جالب بود "من " را نمیبرید و چرا "ما " نمیکنید؟اعجازتان ، کرامت مشهورتان کجاست؟یا علیخدانگهدار
  • توسط:چهره’ باران
  • آقا سلام حال شما خوب است ...؟حاج آقا خیلی ملتمس دعاییم ( چون راجع به شعر اظهار نظر نمی کنم ... در اندازه من نیست ... اینطور شروع کردم)حرف زیاد و مجال کم ...کربلا... آهتان ... بیت آخر شایگان نبود... ؟آقا ببخش قصد جسارت نداشتم ...دعا فراموش نشه حاج آقا...یا علی
  • توسط:مولاتی رقیه
  • سلام علیکم...اینجا کسی با شعرتان اشکی ریخت...دعامان کنید.
  • توسط:متولد 3 تیر
  • استاد یا علی مدد مثل همیشه دوستتان دارمو فوق العاده زیبا و کمی ثقیل..............
    بسم الله الرحمن الرحیمبا سلام خدمت حاج آقابالاخره بعد از چندین ماه انتظار یه شعر دیگه از شما خوندیمخیلی ما رو منتظر نگذار حاج آقاخیلی شعر قشنگی بوددسستتون درد نکنهخیلی ارادتمندیمالتماس دعااللهم عجل لولیک الفرجیا علومن الله التوفیق
  • توسط:به نام لیلی
  • سلامو عرض ادب ...
  • توسط:کاظم بهمنی
  • سلام استادخواندم و لذت بردم...
    سلام. زیبا بود و کمی سخت . آغاز بهتر از پایان بود.
  • توسط:علیرضا لک
  • سلام علیکم .... ارادتمند همیشگی ام ... ای همیشه مهرباندعا بفرمایید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی