سواد آینه

پیوندها

باده مصطفوی

سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۸۷، ۱۲:۳۱ ب.ظ



بسم الله الرحمن الرحیم

 

ای شراب علوی در نامت

باده مصطفوی در جامت

 

چه بلندی که نخورده است هنوز

پای معراج کسی بر بامت

 

چه تجلی شده بر تو که چنین

پلک وا کرده همه اندامت

 

داد من کو که سلامی بدهد

به خداحافظی آرامت

 

ترکی داد به پیشانی من

خشکسالی سفال کامت

 

به خودت خوب ببال ای آهو

شیر افتاده به چنگ دامت

 

مثل یک بیت پریشانم کرد

وزن قافیه ی نا هنگامت

 

اسم تو بردم چون طوفان بود

آب آرام شود با نامت

 

زره و پیکرت اربا ارباست

چه می آید به تو این احرامت

 


یاعلی




  • رضا جعفری

نظرات  (۴۰)

سلامبه ما نیز سر بزنید که کلبه ای تازه ساز داریم
  • توسط:رضا امیرزاده
  • سلامبا دو تا شعر کوتاه به روزمخوشحال می شم بخونیدشون
  • توسط:دوستدار حاج آقا منصورارضی
  • ادخلوهابسلام آمنین
  • توسط:میم . ب . مهاجر
  • برای از تو ســــرودن بهانـــــــه کم دارمقبــــــول، من غزل عاشـــقانه کم دارم...
  • توسط:مظاهر کثیری نژاد
  • پس از عمری گوشه نشینی ،پنجره را رو به آفتاب باز کردم تا حمام بگیرم.استخوانهای شعر نرم شده است.به چشمهای زیبا بینتان مرا ببخشید.با یک غزل جدید به روزم.......
  • توسط:حمیدرضا جوادزاده
  • با یه غزل عاشقانه به روزم اگه هنوز ما رو یادتونه قدم رنجه بفرمایید ...منتظرم
    سلام وبلاگ محمد سعید میرزایی به روز شد این وبلاگ یکم و پانزدهم هر ماه به روز می شود.منتظر حضور شما خواهیم بود.http://yara55.blogfa.com/کانون ادبی زمستان
  • توسط:khake paye shoma
  • با سلام و آرزوی موفقیت شما در کسب رضایت خدا و ولی خدا در سال جدید.خدا شما رو از ما نگیره! ارباب خوب نظر کردهما یه کاری داریم میکنیم برا بی بی فاطمه (س)شما هم میتونید کمک کنیدلطف کنید در صورت صلاحدید ما رو لینک کنید (0دیوان یاس.)divaneyas.blogfa.com
  • توسط:محمدصالح
  • دیشب یکی دیگه ار کتاباتون به دستم رسید : ... خداش خیر دهدهرکسی که یادم داد
  • توسط:پا به پای مهتاب
  • باسلام.وبلاگ پا به پای مهتاب راه اندازی شد.قراره توی این وبلاگ که کار مشترک دو شاعر همدانیه شعر آیینی گذاشته بشه.مارو از نظرات خوبتون بی بهره نذارید.www.pabe paye-mahtab.blogfa.com
    ا سلام تو سرت شلوغه و خاطر خواهات فراونن یه سرم به ما بزن اگه دلت خواست حاج آقاسال خوبی داشته باشید
    با سلام و آرزوی موفقیت شما در کسب رضایت خدا و ولی خدا در سال جدید.مشکات نام وبلاگ گروهی از شاعران آیینی جوان قم است که در جلسات نقد استاد سید مهدی حسینی شرکت می کنند.پذیرای حضور شما و نظرات ارزشمندتان هستیم.
    با حال بود یاد کتاب 4 میثاق افتادم
    هوسلام و عرض ادب و احترامسال خوبی پیش رو داشته باشید
    سلام حاجیدلتان همیشه بهاری بادبایک غزل تورامن چشم درراهم
    موفق باشید
  • توسط:دوستدار حاج آقا منصور ارضی
  • سلام علیکم طبتماگرباتبادل لینک موافقید لینک بفرمائید خبربدید تا بنده هم لینک کنم
  • توسط:محمدنبی احمدی
  • لذت بردم در ضمن متشکر می شوم:سری هم به وبلاگ ما گر زنید نظرهای خود را سفارش دهیدخدا خیرتان می دهد بعد مرگ اگر فاتحه ای به جا آوریدخدا را چه دیدی ز سنگ مزار شود توشه ای هم به منزل بریدsedayeashna.parsiblog.com
    امیدوارم وبلاگ به روز شود
    سلام حاج اقا .شعر هایتان مانند همیشه زیباست
    با سلام خدمت استاد جعفری از اینکه وبسایت شما را پیدا کردم خوشحالم امیدوارم بتوانم حضورا از محضر شما کسب فیض کنم
    سلامشاگرد کوچکتون.....به سوال وبلاگم جواب می‌دین حاج آقا....
  • توسط:امیر اکبرزاده
  • پلاک هفت مهمان سکوت... شاید سکوت... شاید...
  • توسط:خانم غزل بدون تو تعطیل میشود
  • سلامخیلی خوشحالم که وبلاگتون رو پیدا کردم. من عاشق کتاب"خانم غزل بدون تو تعطیل میشود" هستم.برای خرید به انتشارات آن مراجعه کرده ام ولی متاسفانه این کتاب تمام شده بود.چگونه آن را تهیه کنم؟؟؟؟البته کتاب سواد آینه را دارم.
  • توسط:سید علی
  • سلام.خیلی زیبا....با غزلی به روزم... .
    سلام علیکمحاج آقا خوشحال شدم که بلاخره بروز کردیدالتماس دعا دارمیا علی
  • توسط:کاظم بهمنی
  • سلام استاداستفاده کردیم........................................با یک غزل به روزم
    خوابت به چشم آمد و بیدارترشدیم مست لبت شدیم که هوشیارترشدیم
  • توسط:حسن اسحاقی
  • سلام پارسال دوست امسال آشناممنونم به خاطر این همه خوبی
    سلام... ایام اربعین سالار شهیدان رو بهتون تسلیت می گم... با اجازه لینکتون کردم... یه سری اونور بازار بیاین ضرر نمی کنید
    سلاممثل همیشه خیلی قشنگهخدا خیرتون بدهمازود به زود سر میزنیم شما هم لطف کنید زود به زود به روز شید (جسارتاً)
    یا علی
    سلام ....و همچنان مشتاق دیداریم ....
  • توسط:محمد مهدوی اشرف
  • شعر سختیه!اما در عین سختی یه جور تضاد مفهومی خاصی توش هست.چه بلندی که نخورده ست هنوزپای معراج کسی بر بامتبیت فوق روان بود برایم، چه به معنی اظهرش و چه به معنی ابطنش.راستش وقتی عزیزی را دیر به دیر می بینی، فقط دوست داری ببینی اش، دلت نمی آید انتقاد کنی.مدت ها بود ندیده بودم شعری ازتانخوشحال شدم
  • توسط:حمیدرضا
  • سلام علیکم.....................برای تاخیرم عذر نمیخوام چون موجه است ...در این مدت وظیفه دیگری داشتم که واجب تر بود با دو رباعی و یه غزل حماسی به روزماولین کار حماسیمه تقریبا ..................خواهشمندم مثله گذشته ها روی حقیر رو زمین نزنید و تشریف بیارید به انتقادات و پیشنهاداتتون نیاز مندم ..........
  • توسط:مستشار نظامی
  • خوبید استاد؟ شعر زیبایی بود مثل همیشه
  • توسط:مستشار نظامی
  • کانون ادبی زمستان برگزار می کند: نقد کتاب" هزار و چهارصد و بیست سال پس از تو"شاعر: نغمه مستشار نظامی منتقدین:استاد یوسفعلی میرشکاکمرتضی امیری اسفندقهسعید بیابانکی محمد سعید میرزاییافشین حبیبی زمان: یکشنبه 27/11/87 ساعت: ۱۷مکان: تهران - میدان قزوین - خیابان قزوین - خ شهید مرادی - پارک رازی - مرکز فرهنگی هنری نوجوانان تهران- ساختمان اداری- سالن اجتماعات ." منتظر شاعران و ادب دوستان عزیز خواهیم بود
  • توسط:هادی(آفاق)
  • بسم الله الرحمن الرحیمسلاماگرچه خیلی خوب موقع نبود.اما دیرش هم زیبا است مثل همیشه.توفیقتان روزافزون.منتظرم...یا علیالتماس دعا
  • توسط:میم . ب . مهاجر
  • زره و پیکرت اربا ارباست چه می آید به تو این احرامت
  • توسط:کیمیا
  • سلام...خوش به حال خودم ...یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی