سواد آینه

پیوندها

یا فاطر بحق فاطمه سلام الله علیها

پنجشنبه, ۶ مرداد ۱۳۸۴، ۰۳:۳۴ ب.ظ
 
 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا فاطر بحق فاطمه...

 

 

سالروز تولد بانوی اشعارم را جشن گرفته و شادباش می‌گویم و شروع این وبلاگ را با نام او هم مبارک می‌دانم و هم مبارک می‌گردانم.

 

زهرا سلام الله علیها سواد آینه‌ی علی علیه‌السلام است و روزی سه مرتبه علی را به سواد عینی و علوم حضوریش مستحضر می‌گرداند.

اگر اصل فلسفی اتحاد عقل و عاقل و معقول را خوب ذوق کرده باشی، اتحاد علی علیه‌السلام  -‌که عاقل است‌- را با عقل و معقول -‌که زهراست‌- خواهی چشید.

پس فاطمه سواد آینه‌ی علی است و علی به جز فاطمه نمی‌داند و زهرا سواد نورانی است و تو بگو او تنها جمع نقیض و یگانه پارادوکس تصویری موجود است.

 

هزار مرتبه شستم دهان به مشک و گلاب

هنوز نام تو بردن کمال بی‌ادبی است

 

«صبح شبنم» اولین مجموعه غزلهای آیینی بنده است (امیدوارم که آخرین آن نباشد) و می‌توانید از انتشارات آرام دل – تهران، کارگر جنوبی، مجتمع تجاری مهستان، طبقه‌ی اول‌- سراغش را بگیرید.

باری اگرچه هر شبنم صبحی دارد و هر صبح، قیامتِ ظهور اشیاء جهان است، به دلایلی این قیامت و آن شبنم در چاه فراموشی افتاده و این قصه در خاموشی ایستاده و هنوز قافله‌ای برای آب کشیدن نیامده و دل، دلوی نینداخته...(می‌توانی بگویی اگر شعرت هم مثل نثرت باشد، خب دست کم یک دلیل مهمش پیدا شد)!!!

تا یار چه خواهد و میلش به چه باشد

 یا علی

  • رضا جعفری

نظرات  (۱)

  • توسط:mard ankabooti
  • bahal bood vali yekam zyre diplom begin

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی