سواد آینه

پیوندها

السلام علیک یا حسن بن علی ایها المجتبی

دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۸۵، ۰۶:۰۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

گرچه چند روزی دیر شده اما برای تبرک و تیمن این غزل را که برای حضرت امام مجتبی علیه

السلام است اینجا مینویسم به امید این که سواد آینه ام را از سیاهی منیت و خودخواهی پاک

سازد.

کریــــــم

 

یک عمر در حوالی غربت مقیم بود

آن سیدی که سفره ی دستش کریم بود

 

خورشید بود و ماه از او نور میگرفت

تا بود ، آسمان و زمین را رحیم بود

 

سر می کشید خانه به خانه محله را

این کارهای هر سحر این نسیم بود

 

آتش زبانه می کشد از دشت سبز او

چون گلفروش کوچه ی طور کلیم بود

 

این چند روزه سایه ی یثرب بلند شد

چون حال آفتاب مدینه وخیم بود

 

حقش نبود تیر به تابوت او زدن

این کعبه در عبادت مردم سهیم بود

 

بی سابقه است حادثه اما جدید نیست

این خانواده غربتشان از قدیم بود

......

آقا ببخش قصد جسارت نداشتم

پای درازم از برکات گلیم بود

یاعلی

  • رضا جعفری

نظرات  (۳۰)

  • توسط:منتظر منجی
  • با اجازه که نمی شه گفت اما ما از نوشتتون استفاده کردیم راضی باشید.یا علی.
  • توسط:رضا هدایت خواه
  • سلامتسلیت عرض میکنمواقعا زیبا بود مخصوصا اونحایی که میگفت *این خانواده غربتشان از قدیم بود* اگه وقت کردین به وب من هم سر بزنین کارهام نقد لازم دارن...
    بابام میگفت حسین من غریب دشت کربلاس از ظهر عاشورا به بعد شرش همش رو نیزهاس التماس دعا کمیل
    دوستون دارم اندازه دلم
    سلام این هم یه یادگاری از حرم قطیع الکفین//در مشک من هنوز کمی آب مانده است//اما به سوی خیمه برم با کدام دستیاعلی مددی
    سلامبه روزیم و منتظر منتظر اون دوتا نظری که پست نشده و یه نظر جدید مجموعا سه تاموفق باشینیا علی
    سلام .لینک شما اضافه شد
    سلام ، خسته نباشین شعراتون خیلی زیبا و دلنشینهموفق باشید .
  • توسط:خواب زده
  • بسم رب المهدی عج سلام شعر زیبایی بود ...با اجازه لینک وبلاگتون رو گذاشتم موفق باشید و التماس دعا
  • توسط:به نام لیلی
  • یا لیلیسلام ای پیام آور مرگ ای فرج ای صدای تق تق در بعد عمری ، بی کسی ای کلون در به دستت بوسه زن لانه ام کاشانه ام مرداب سوت و کور من تنهایی ام موج بی تابی فتادهدرسکوت برکه ام ای تق تق پایتمیان کوچه های خالی اماولین ام آخرین ام بعد عمری میهمانم میهمانم در خیالمدر خیال * سلام ای پیام آور مرگ ای دوای شفای لقاء مرهم زخمهای دلم توتیای دو چشمان کورممسافر سلام ای عزیزم ز مصر و چو منمنتظر مانده کنعان و یعقوب کورم سلامای خیالت برابم شده پیرهنتحفه ی یوسفم ، آخرین میهمانسلام ، سلام ای سبا را تو هدهد سلیمان وادی نمل ای عصای خدایی به دست ای نشسته به نازین گه تخت سخت سلام ، ای ساحل آمال عشاق تبسم به گرداب بیخود به رقص مدام سلام ای ، رعد غران سینه ی آوردگاه شب به نورت تیز بران سلام ، سلام ای قاصد فصل بهار پیک مرگم بر زمستان یا بهارمبر کویر شوره زارسلام ای آشنا سنگ صبور غم زدا پا به پای اشکهای غربت بیچارگانهستی و دستانت ز مهر می زداید نه خدایا نه که می چیند بلور اشک هااز شوق مرگ رفتنی ، آزاد گشتن از هزاران درد و رنج آه ای ، گنجشگک بر پای بامم منتظر دست وصلم را بگیر میهمانم شو میهمان سفره ی تنهایی بی برکتم گرد نانی یا غباری از نمک بر سفره ی خالیم نیست میهمان جان شیرینم بشو جان مجنونم ندارد تاب این مستی عشق زودتر بالی بزن بر شانه ی جانم بشینجام سرخت را بده سرخین کنم از جان خود ساقیا آن جام سرخ تشنه ی جانم کجاست ؟ گوییاجانم به جامت تشنه تراز جام تو بر جان ماست زود باش زود پر کن جام سرخت را زجانم زودتر بنیوش جانم را ز جام ات پیک مرگ مستی جام تو بیش از رقص بی جانی ماست ؟ نیست نیست هرگز نیست هرگز نیست نیست گوش کناین یادگاری را و جانم نوش کن تا به جامت جان به تن داریتو را با رقص بی جانان چه کار ؟ جام مست و مست بی جان را حساب از هم جداست جام مستم پیک مرگم جان من بنیوش مستم کن به بی جانی خویش .یالیلی
  • توسط:به نام لیلی
  • سواد آینهسلامخوبی ؟می دونم که می دونی که نمی نویسم که بنویسی اما می نویسم تا بنویسه اونی که نمی دونم می دونه کی می نویسه که اگه اون اون باشه حتما می دونه اما نمی نویسه چون این منم که باید بنویسم و اون اونه تا برای من ها ننویسه تا من اون بشه و اونوقت اونه که برای اون می نویسه نه منم که برای من می نویسم نه ...راستی کی برای کی می نویسه ؟
  • توسط:فقیرترین
  • سر آمد گشته ام چون سُرمه در علم نظر بازی/زبان چشم خوبان را کسی چون من نمیداند...با "سرزمین بدون باد" منتظر حضورتون هستم.یاحق
    سلام...ش! زیبا بود... از کریم آل طه نبشتن و سرودن و خواندن هوایی دیگر می خواهد... با فغان آزادی به روزم... اگر مثل همیشه در گیر و دار وزن نیوفتاده باشم...یارب... .
    االبته می دونم که چرت و پرت های من خوندن نداره
    سلامخوبین ؟؟؟به روزمیا علی
  • توسط:میلاد عرفان پور
  • سلام/سالتان پربارو شعرتان سرشار/غزل خوبی بود به خصوص بیت آخر/فکر می کنم اگر " چون ها" کمتر بود غزلتان بهتر و خوش آهنگ تر می شد/التماس دعای شدید/ یا علی
    سلام خیلی ممنون که سرزدید
    سلاممی بینم که قالب وبلاگتون رو عوض کردین مبارکه حالا قالب رو باید نگاه کنم یا شعرتون رو بخونم چاره ای جز ازهر دوتاش استفاده کردن نیست هر دوتاش هم زیبا است ببخشین میشه تبلیغ وبلاگ کیمیا جون ( و نه جناب کیمیا !!! ) رو تو وبلاگتون بکنین ؟؟؟ می شه به دوستانتون که میان و تو وبلاگتون نظر می دن بگین یه سری هم به ما بزنن ؟؟؟ضمنا از اینکه سر زدین ممنونموفق باشین یا علی
  • توسط:مرکز فرهنگی شهید آوینی
  • طرح شکر نعمت روز نهم ربیع الاول...........بسم رب المهدی ارواحنا الفداه.....سلام بر مهدی فاطمه ...... سلام بر منتظران حضرتشمنتظر واقعی مولا .. سلام علیکم .. با عرض سلام و تبریک به مناسبت آغاز امامت منجی عالم بشریت ، حضرت ولی عصر ( عج ) خدمت شما ، باستحضار می رساند ...جمعی از منتظران حضرت صاحب الزمان (عج) در حرکتی نمادین اقدام به برگزاری مراسم شکر گذاری نعمت نموده اند .. در این طرح منتظران با 313 گل صلوات برای سلامتی و تعجیل در ظهور حضرتش ، خود را برای ظهور آن مولا آماده می سازند ............با تشکر از همکاری پیشاپیش شما منتظر گرامی ...... سعی کنید دوستان دیگر را هم مطلع کنید ......به امید ظهور دولت یار .. التماس دعا .. یا حقاجرتون با مولا
    زیباست لذت مبرم از شعر هاتوندر زمینه شعر نیاز به راهنمایی شما دارم
    سلام شعرتون زیباست کمی از شما کمک میخواهم در زمینه ادبیات لطفا کمکم کنید
  • توسط:صـــــــــــــــبح
  • ««اندکی صبر کنی ، صاحبت می آید ... »»یکهزارویکصدوشصت وهفتمین سالروز آغاز امامت امام عصر علیه آلاف التحیه و الثنا ؛بر اهل آسمان و زمین مبارک باد.««الهم عجل فی فرج مولانا و صاحبنا حجه بن الحسن العسکری، اروحنا لتراب مقدمه الفدا»»آمـــــــــین ...
    سلام مثل همیشه زیبا بود ..ممنونم که همیشه بهم سر می زنید ..اینبار هم تشریف بیاریئ ..موفق باشید
  • توسط:مرکز فرهنگی شهید آوینی
  • نفس کوچه پراز چلچله- آواز شدهباز کن پنجره را سال نو آغاز شدهاول صبح، لب باغچه، با دست نسیمدکمه پیرهن نازک گل باز شدهدل من در قفس خانه بخود می گیردبازکن پنجره را فرصت پرواز شدهدست در دست بیا، شانه به شانه باهمبه تماشا برویم این همه اعجاز شدهباغ شاداب، چمن سبز، درختان پرگلبنگر باغچه را خنده گل ناز شدهباد در کاکل گل باز به رقص آمده استسینه رازقی کوچه پر از راز شدهبرسرشاخه گل، بلبل شیدا سرمستهم غزلخوان شده، هم قافیه پرداز شدهلاله بر سر قدح و غنچه تبسم برلبعشق در کوچه دل خانه برانداز شدهشاپرک ها به طواف گل و باغ آمده اندچه نشستی؟ بنگر! خنده گل ناز شده---- سلام آقا رضا سال نو مبارک ---- نظرتون راجب شعرم چیه ؟؟؟ منتظر هستم سری هم به من بزنید
    سلام !بیشتر از شما از آشنایی تان خوشحالم !غزل زیبا و غریبی بود !بخصوص ابیات -نسیم و قدیم - لطف حضرت شامل آثارتان باد !می توانید از لینک //بیدلانه // هم استفاده کنید توفیق رفیق راهتان !یا علی مدد !
    سلام دوست عزیز ممنون از لطف شما . من هم بدون تعارف باید بگم که غزل های خیلی قوی و دلنشینی دارید مخصوصا رنگ مذهبی زیبایی که با ترکیبات نو و زیبا به شعرتون دادید خیلی قشنگ تر کرده کار هاتون و . از عهده ی قافیه های سخت خیلی خوب بر اومدید . اون مصراع ...وقتش رسیده است که پر در بیاوری ...خیلی به دلم نشست ورد زبونم شده. موفق باشید
    سلام..شعر زیبایی بود..لذت بردم...ممنون که خبرم کردید..شاد باشید تا همیشه...
  • توسط:فقیرترین
  • ملاحت بیش از این در عالم امکان نمیباشد/خیالت میکند در دیده مردم نمک سائی...ممنون از لطفتون که لینک ما رو گذاشتید.اگه به روز شدید منتظر خبرتون هستم.یاحق
  • توسط:فقیرترین
  • با خیال دوست صحبت داشتن خوش دولتیست/میبرم غیرت بر آن عاشق که تنها می شود....مثل همیشه.واقعا استفاده کردیم.خدا خیرتون بده.به اخوی محترم آقا حمید سلام مارو برسونید.با اجازتون من لینک شما رو گذاشتم.ممنون میشم اگه لینک ما رو هم بذارید.یا حق
  • توسط:زهرا علوی
  • بسم الله ....واقعا زیبا بود ..... ی سابقه است حادثه اما جدید نیستاین خانواده غربتشان از قدیم بودآقا ببخش قصد جسارت نداشتمپای درازم از برکات گلیم بود !چه رفته است بر شما آل الله که من باید از پس 1400 سال شهادت دهم که شما نماز میخواندید زکات میدادید و امر به معروف میکرده اید !چه رفته است بر شما آل الله ؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی